הצוות

אפיקים פועלת בירושלים, לוד, קריית מלאכי, קריית שמונה ונתניה. המשרד הראשי של העמותה ממוקם בירושלים.

הנהלה ראשית:

משה לבקוביץ
מנכ"ל ומייסד עמותת אפיקים

משה יוסף לבקוביץ נולד בצפת בשנת 1967 והתחנך במערכת החינוך העצמאית בבני ברק. לאחר שנים של עבודה כמחנך במערכת החינוך החרדית, משה החל לעסוק ולפתח תכניות סיוע ותמיכה לעניי ישראל.

בעברו שימש כמנכ"ל בית היתומים 'דיסקין' בירושלים, ולקח חלק בהקמת ארגוני החסד 'מאיר פנים ו'כח לתת'. עם פרישתו הקים את עמותת אפיקים לפני 13 שנים, מתוך תפיסה שלא על הלחם לבדו יחיה האדם, ושמעבר לדגים ולנתינת מזון, חשוב יותר ומקדם יותר לתת את החכה – את הכלים והמסגרות בהן אפשר להעצים ילדים ונוער בסיכון כך שיצאו לחיים מלאים ועצמאיים, מחוץ למעגל העוני.

כעת, בשנת בר המצווה (13) תחת ניהולו של משה, אפיקים מספקת משאבים הוליסטיים חיוניים למאות משפחות ברחבי הארץ.

אליזבת גארלט
רכזת קשרי תורמים

אליזבת עלתה לישראל מצרפת, שם עבדה כמרצה באוניברסיטת ליון. עם עלייתה בשנת 1993 אליזבת מצאה את עצמה מוטרדת מכמות העוני והאוכלוסיות החלשות בישראל ובחרה להתמסר לעבודה במלכ"רים. אליזבת הצטרפה לצוות אפיקים בשנת 2007 ומאז היא עומדת בראש הדסק האירופי של העמותה.

אליזבת אמא לשלושה ילדים ובזמנה הפנוי היא מאסטר טאי-צ'י וקראטה.

מרים גרוטסקי
מנהלת קשרי תורמים

מרים גרוטסקי נולדה בברוקלין, ניו יורק, ועלתה לישראל עם סיום התיכון. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת בר אילן בספרות אנגלית ובבלשנות. במשך למעלה מ -30 שנה עבדה מרים עם ארגונים יהודיים/ציוניים בתחום החינוך הבלתי פורמלי והשירות הקהילתי, ובמשך 13 השנים האחרונות היא מרכזת את תחום קשרי התורמים ופרויקטים מיוחדים בעמותת אפיקים.

מרים גרה במודיעין עם בעלה ושלושת ילדיה.

מנהלים אזוריים:

אנה פוקידוב
מנהלת סניף אפיקים לוד

אנה היא תושבת שכונת גני אביב בלוד, שם היא משמשת כרכזת הקליטה של ​​העירייה. היא משקיעה חלק עצום מזמנה בעבודה עם משפחות, וב -6 השנים האחרונות ניהלה את סניף לוד באפיקים, המסייע לילדים בחטיבות היסודי ובחטיבות הביניים.

הילה חסיד
מנהל חינוך אפיקים: ירושלים

הילה חסיד היא המנהלת החינוכית של סניפי אפיקים בירושלים בחמש השנים האחרונות, ולפני כן הייתה מרכזת אפיקים בירושלים במשך 4 שנים. להילה תואר ראשון מאוניברסיטת בר אילן ותעודה אקדמית בחינוך מיוחד ממכללת אפרתה. היא גרה בירושלים עם בעלה ושני ילדיה.

אוהד אסרף
מנהל חינוך אפיקים: קרית מלאכי

אוהד אסרף עומד בראש המרכז בקריית מלאכי מאז הקמתו לפני 11 שנים. יליד קריית מלאכי, ובוגר אוניברסיטת וינגייט בעל הסמכה בגישור וחינוך בלתי פורמלי. אוהד מכיר ומבין היטב את צרכי האוכלוסייה המקומית וכן את פעולתה המורכבת של העירייה, שותפו של אפיקים. אוהד הוא סגן מנהל תיכון עמית וחטיבת עמית בו נמצא מרכז אפיקים. אוהד הוא איש חינוך מצטיין עטור פרסים. אוהד הכניס לתכנית אפיקים אלמנט התנדבותי שבו, באופן שבועי, הילדים מעורבים בהחזרה לקהילה. מאות תלמידי אפיקים נהנו מידו המנחה של אוהד ובגרו בהצלחה, שירתו בצה"ל והפכו לחברים פרודוקטיביים בחברה.

רייצ'ל כהן
מנהל חינוך אפיקים: מרכזי למידה בירושלים

רחל כהן ילידת ירושלים, אם לארבעה ילדים וסבתא לחמש נכדות מקסימות. בעלת תואר בחינוך ממכללת דוד ילין, תעודה לנוער בסיכון וסיימה קורסים בגישור חברתי/קהילתי.

לימדה שנים רבות בבית הספר המזרח תלפיות ובתכנית קרב למעורבות חברתית. לפני כן ניהלה רחל מרכזי למידה יחד עם צוות מורים יהודים וערבים בתכנית שחף של המרכזים הקהילתיים בישראל. רייצ'ל מאמינה מאוד בשילוב בני נוער במסגרות החינוך הקהילתיות המקומיות שלהם. מאז 2018 מנהלת רחל את מרכז הלמידה אפיקים בירושלים.

רוני-לי סמית
מנהל חינוך אפיקים: קריית שמונה

לרוני-לי סמית ניסיון של מעל 10 שנים בהנחיית ילדים ובני נוער במסגרות לא פורמליות. כיום היא גרה עם בעלה לעתיד בקרית שמונה והיא סטודנטית במחלקה לעבודה סוציאלית במכללת תל חי. היא נהנית מאורח החיים של הקהילה הצפונית ומרגישה שהעבודה למען אפיקים ועם הילדים היא משמעותית להתפתחותה האישית, כמו גם לקהילה והחברה הגדולים יותר.

אנו זקוקים לתמיכתם

נדיבות, אהבה, שמחה ואושר - אלו המתנות שהילדים מקבלים במרכזי אפיקים. שלא לדבר על תשומת לב, מילה אוהבת, אווירה מנחמת אחרי יום לימודים מתיש, תשומת לב לכל פרט וכמובן ארוחה חמה.